2013-2014 სასწავლო წელს ვარ მე-9 ა კლასის დამრიგებელი. მოსწავლეები ძლიან გახარებულები შეხვდნენ ახალი სასწავლო წლის დაწყებას, ისინი ხომ უზრუნველყოფილები არიან სახელმძღვანელოებით, საკლასო ოთახებიც ახალი მერხებითა და დაფებით არის აღჭურვილი, რის გამოც ძლიან დიდი მადლობა მინდა გადავუხადო საქართველო ს ხელისუფლებას და განათლებისა და მენიერების სამნისტროს.
მოსწავლეები სასწავლო წლის დასწყისში გაეცვნენ მოსწავლის ქცევის კოდექს, მოვაწყეთ ექსკურსია ქუთაისში: გელათი, სათაფლია, ნავენახარი, პრომეთე, ვაწყობთ კოლექტიურ დასწრებას სპექტაკლებზე და სხვადასხვა შემოქმედებით ღონისძიებებზე. სასწავლო წლის ბოლოს ვგეგმავთ ექსკურსიას რაჭაში.
ყოველ კვირას ვატარებ კლასის
საათს სადაც ვიხილავთ უმნიშვენელოვანეს საკითხებს, პერიოდულად ვატარებ მშობელთთა კრებებს. სასწავლო წლის პირველი და მეორე სემესტრის ბოლოს კი _ მშობელთა მიღების დღეს, სადაც სლაიდებით ვაშუქებთ სკოლაში განხორციელებულ კონკურსებს, პროექტებს, ღონისძიებებსა და ინტეგრირებულ გაკვეთილებს, მშობელთა გასაცნობად.
ამ დღეს მშობლებს შუძლიათ შეხვდნენ ყველა საგნის მასწავლებელს და გაეცნონ თავიანთი შვილების აკადემიურ მოსწრებასა და ყოფაქცევას.
თავი
I.
ზოგადი დებულებები
მოსწავლეები სასწავლო წლის დასწყისში გაეცვნენ მოსწავლის ქცევის კოდექს, მოვაწყეთ ექსკურსია ქუთაისში: გელათი, სათაფლია, ნავენახარი, პრომეთე, ვაწყობთ კოლექტიურ დასწრებას სპექტაკლებზე და სხვადასხვა შემოქმედებით ღონისძიებებზე. სასწავლო წლის ბოლოს ვგეგმავთ ექსკურსიას რაჭაში.
ყოველ კვირას ვატარებ კლასის
საათს სადაც ვიხილავთ უმნიშვენელოვანეს საკითხებს, პერიოდულად ვატარებ მშობელთთა კრებებს. სასწავლო წლის პირველი და მეორე სემესტრის ბოლოს კი _ მშობელთა მიღების დღეს, სადაც სლაიდებით ვაშუქებთ სკოლაში განხორციელებულ კონკურსებს, პროექტებს, ღონისძიებებსა და ინტეგრირებულ გაკვეთილებს, მშობელთა გასაცნობად.
ამ დღეს მშობლებს შუძლიათ შეხვდნენ ყველა საგნის მასწავლებელს და გაეცნონ თავიანთი შვილების აკადემიურ მოსწრებასა და ყოფაქცევას.
მოსწავლის ქცევის კოდექსი
მუხლი 1. რეგულირების საგანი
1.
მოსწავლის ქცევის კოდექსი (შემდგომში, ,,ქცევის კოდექსი’’)
არეგულირებს მოსწავლის ქცევის წესებს, რომლებსაც მოსწავლე იცავს სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას სკოლაში, აგრეთვე,
სკოლის მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებებში მონაწილეობის დროს.
2.
ქცევის კოდექსი ხელს უწყობს სწავლისათვის ისეთი გარემოსა და პირობების შექმნას, სადაც მოსწავლე
შეძლებს ცოდნის მიღებას, უნარ-ჩვევების გამომუშავებასა და ღირებულებების ჩამოყალიბებას.
3.
სკოლა
ვალდებულია, ყველა მასწავლებელს, მოსწავლესა და მშობელს გააცნოს
მოსწავლის ქცევის კოდექსი.
4.
სკოლის
შინაგანაწესი უნდა ეფუძნებოდეს მოსწავლის ქცევის კოდექსს.
მუხლი 2. ქცევის კოდექსის მიზანი
1.
ქცევის კოდექსის მიზანია, დანერგოს მოსწავლის ქცევის ერთიანი წესები.
2.
ქცევის
კოდექსი ხელს უწყობს მოსწავლის მიერ საკუთარი ქცევის მართვას, მოსწავლეთა დისციპლინისა და ურთიერთპატივისცემის, სკოლაში კეთილგანწყობილი და უსაფრთხო სასწავლო გარემოს
დამკვიდრებას.
მუხლი 3. რეგულირების სფერო
1.
ქცევის
კოდექსი ვრცელდება საქართველოს მოქალაქე, უცხო ქვეყნის მოქალაქე და მოქალაქეობის
არმქონე სკოლის ყველა მოსწავლეზე.
2.
სკოლის
დირექცია, მასწავლებლები, სკოლაში დასაქმებული სხვა პირები და მშობლები ხელს
უწყობენ მოსწავლეს ქცევის კოდექსის დაცვაში.
თავი II. მოსწავლის ქცევის წესები
მუხლი 4. მასწავლებელთან და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირთან დამოკიდებულება
1.
მოსწავლე ყოველთვის თავაზიანია
მასწავლებელთან და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირთან ურთიერთობაში და არ აყენებს მათ რაიმე სახის შეურაცხყოფას.
2.
მოსწავლე ემორჩილება სკოლის დირექტორის, მასწავლებლის,
სკოლაში დასაქმებული სხვა პირისა და მანდატურის კანონიერ მითითებებს.
მუხლი 5. მოსწავლეებთან დამოკიდებულება
მოსწავლე თავაზიანად ეპყრობა
სხვა მოსწავლეებს, თავს იკავებს
მათთან ძალადობის მუქარისგან, ცილისმწამებლური ან დამცინავი განცხადებებისაგან და არ აყენებს მათ
რაიმე სახის შეურაცხყოფას.
მუხლი 6. მოსწავლის ჩაცმის წესი
მოსწავლე სკოლაში ცხადდება
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებისათვის შესაფერისი სამოსითა და აქსესუარებით.
მუხლი 7. მოსწავლის ქცევა სკოლის ტერიტორიაზე,
სასწავლო პროცესისა და სასკოლო ღონისძიებების
დროს
1.
მოსწავლე დროულად ცხადდება გაკვეთილზე ან სკოლის მიერ ორგანიზებულ
სხვა საგანმანათლებლო ღონისძიებაზე.
2.
გაკვეთილზე
ყოფნისას, მოსწავლეს აქვს
სასწავლო პროცესისათვის აუცილებელი ნივთები.
3.
მოსწავლე გამოხატავს
აზრებს და შეხედულებებს სხვა პირთა უფლებების შელახვის გარეშე.
4.
მოსწავლე არ იყენებს მობილურ ტელეფონს ან სხვა ტექნიკურ საშუალებებს
სასწავლო პროცესის დროს, არასასწავლო მიზნით.
5.
მოსწავლე ხელს არ უშლის მასწავლებელსა და სხვა მოსწავლეებს,
სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას.
6.
მოსწავლე
პატივს სცემს სხვის აზრსა და აკადემიურ ნაშრომს, სხვისი ინტელექტუალური საქმიანობის
შედეგად შექმნილ პროდუქტს არ ასაღებს თავისად.
7.
მოსწავლე
არ ეწევა რელიგიურ და პოლიტიკურ პროპაგანდას.
8.
მოსწავლე არ ტოვებს
გაკვეთილს მასწავლებლის ნებართვის გარეშე.
9.
მოსწავლე უფრთხილდება და არ აზიანებს საკუთარ, სხვა
პირთა და სკოლის ქონებას.
10.
მოსწავლე იცავს სისუფთავეს სკოლაში და მის მიმდებარე
ტერიტორიაზე.
მუხლი 8. სკოლაში აკრძალული ნივთები
მოსწავლე არ ცხადდება სკოლაში შემდეგი ნივთებით:
ა) თამბაქოს ნაწარმი;
ბ) ყველანაირი სახის იარაღი ან ისეთი ბასრი ნივთები, რომლებიც შეიძლება
გამოყენებული იქნას იარაღად;
გ) სანთებელა ან ასანთი;
დ) ალკოჰოლური საშუალებები;
ე) ტექნიკური საშუალებები, რომლებმაც შეიძლება ხელი შეუშალოს სასწავლო
პროცესს;
ვ) ძვირადღირებული ნივთები ან დიდი ოდენობის ფული;
ზ) აზარტული თამაშის საშუალებები;
თ) უხამსობის ამსახველი ნივთები;
ი) ნარკოტიკული საშუალებები;
კ) ასაფეთქებელი და მომწამლავი ნივთიერებები.
ლ) ფსიქოტროპული საშუალებები, ექიმის შესაბამისი ნებართვის გარეშე.
მუხლი 9. პასუხისმგებლობა ქცევის
კოდექსის დარღვევისათვის
მოსწავლის მიერ ამ კოდექსით განსაზღვრული ქცევის
ნორმების დარღვევა იწვევს დისციპლინური დევნის
დაწყებას ,,ზოგადი განათლების შესახებ” საქართველოს კანონისა და სკოლის
შინაგანაწესით გათვალისწინებულ შემთხვევებში
და დადგენილი წესით.
განმარტებითი ბარათი
,,მოსწავლის ეთიკის კოდექსის დამტკიცების თაობაზე” საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ბრძანების პროექტთან დაკავშირებით
წინამდებარე ბრძანების პროექტი მიზნად ისახავს სწავლისათვის ისეთი გარემოსა და პირობების
შექმნას, სადაც მოსწავლე შეძლებს ცოდნის მიღებას, უნარ-ჩვევების გამომუშავებასა და
შესაბამისი ღირებულებების ჩამოყალიბებას. პროექტი ადგენს მოსწავლის ქცევის წესებს, რომლითაც იგი
ხელმძღვანელობს მასწავლებლებთან, მოსწავლეებთან, მშობლებთან, სკოლის დირექტორთან და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირებთან ურთიერთობაში.
პროექტის თანახმად, ეთიკის კოდექსი შედგება შემდეგი ძირითადი ნაწილებისაგან:
1.
მოსწავლეებთან, მასწავლებლებთან
და სკოლაში დასაქმებულ სხვა პირებთან ურთიერთობა;
2.
მოსწავლის ქცევა სასწავლო პროცესისა და სასკოლო ღონისძიებების დროს.
პროექტი აგრეთვე ითვალისწინებს პასუხისმგებლობის ზომებს ეთიკის კოდექსის დარღვევის შემთხვევაში. კერძოდ, მოსწავლის
მიერ ამ კოდექსით განსაზღვრული ქცევის ნორმების დარღვევა იწვევს დისციპლინურ პასუხისმგებლობას
,,ზოგადი განათლების შესახებ’’ საქართველოს კანონისა და სკოლის შინაგანაწესით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი
წესით.
პროექტის მიღება არ გამოიწვევს სახელმწიფო ბიუჯეტიდან
დამატებითი სახსრების გამოყოფას.
პროექტის ავტორია საჯარო სამართლის იურიდიული პირი
- მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий